چگونه هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

چگونه هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟

ارسال هدایای تبلیغاتی با خواسته احترام نهادن به مشتریان بسیار با اهمیت است . درحال حاضر چنانچه با یک گزینش هوشمندانه و با آشنایی از نیازهای مشتریان مبادرت به خرید و ارسال هدایای تبلیغاتی متناسب با آن نیازها شود , به صورت حتم تاثیر گذاری آن صد چندان خواهد بود . ممکن است بتوان بیان کرد که هدایای تبلیغاتی یک کدام از مهم‌ترین عوامل جلب دقت مشتری است که میتواند اثر متعددی در بخاطر سپردن محصول ( برهان به خاطره ماندن ) یا این که سرویس ها داشته باشد به این ترتیب گزینش درست مدل کادو تبلیغاتی , بکارگیری خلاقیت در پیاده سازی آن و دارای ارتباط بودن آن با محصول یا این که سرویس ها متبوع از اهمیت بالایی شامل است.
امروزه مقوله تبلیغات و بازاریابی چنان پیشرفته که به یکی‌از فرایندهای مدیر بازار تبدیل شده‌است . تبلیغات خیر صرفا میتواند کالاهای موردنیاز مردمان را به آنان بشناساند بلکه گهگاه میتواند کالاهایی را که جامعه به آنان نیاز ندارد را طوری به مردمان معرفی نماید که آن ها شم نمایند این کالاها نیازهایی مهم می‌باشند .

بر پایه چه اصولی هدایای تبلیغاتی خود را انتخاب کنیم؟


هدایای تبلیغاتی خاص در ارتقاء فروش محصول ها نقش فراوان مهمی ایفا می نماید استفاده از هدایای تبلیغاتی میتواند مشتریانی را که تبلیغات شرکتها را در رسانه یا این که جاهای دیگر چشم اند بسوی موسسات سوق دهد و آن ها را به برقراری تعامل ترغیب کند . یک کدام از نکات با اهمیت در ارسال هدایای تبلیغاتی این است که اسم شما بوسیله آن کادو یا این که هدایا در ذهن مخاطب به یادماندنی میگردد و در طول خرید محصول ها به طور نا خودآگاه اسم شما در ذهن مشتری تداعی میگردد . با دقت به این‌که درصد دوچندان بالایی از هدایای تبلیغاتی برای تشکر از مشتریان یا این که همیاران بکار رفته و اکثری از آن‌ها از کادو تبلیغاتی خویش استفاده می نمایند ارائه هدایای تبلیغاتی خلاقانه یا این که هدایای خاص و هدایای تبلیغاتی تازه که مخاطب را به هیجان آورد سبب ساز خوشنودی مخاطب و پیدا شدن دیدگاه مثبت نسبت به تبلیغ کننده در وی میگردد. فروشندگان زبده می‌دانند که بیش تر خریدهای مشتریان زیر تاثیر هیجانات و احساسات آن ها صورت میگیرد و منطق نقش کمتری در خرید دارا است.

در صورتی شما بتوانید اعتنا مشتریان بالقوه را جلب فرمائید و به علایق و مراد های آنان جواب دهید , توانا خواهید بود با گاز بر تصمیم گیری های خرید آنان تاثیر گذار باشید و آن‌ها‌را به مشتریان بالفعل تبدیل نمائید . انجمن بین المللی کالاهای تبلیغاتی پژوهش ها گسترده ای را در این باره رخ داده است. بر طبق این پژوهش ها کمپانی هایی که از هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنند در مقایسه با بقیه شرکتهای احتمال تماس کادو گیرنده گانشان دو برابر است.

در رقابت هایی که امروزه موجود است کمپانی هایی غالب میشوند که بتوانند بها های بیشتری برای مشتریان به‌وجود آورند و سازه به گفته سرجیو زیمن ; در توانشان باشد که عارضه ها بیشتری به مشتریان ارائه نمایند تا آنها‌را به خرید و به‌وجود آورنده ی ارتباط بلندمدت با کمپانی ترغیب سازند. کمپانی هایی که فلسفه بازاریابی را پذیرفته اند یعنی مشتری و جامعه را مدنظر داشته و محور فعالیت خویش قرار داده اند در سعی برای به‌وجود آوردن و ارتقاء مداوم بها های بیشتری برای مشتریان خویش می باشند.

هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت



تکنیک هدیه‌ دادن
طبق‌ بررسی‌های‌ به‌ عمل‌ آمده‌ عمده هدایای‌ تبلیغاتی به‌ مشتریان‌ عمده‌ اهدا می گردند , سپس‌ نوبت‌ به‌ کارفرمایان‌ می رسد و آنگاه‌ به‌ مشتریان‌ موفق‌ . پیش‌ از دادن‌ هر هدیه‌ تبلیغاتی می بایست به‌ این‌ نکته‌ توجه‌ شود که‌ هدیه‌دهنده‌ و هدیه‌گیرنده‌ هر دو راجع‌به هدیه‌ دارای‌ سیاست‌ و برنامه‌ باشند . یکی‌ از افراط‌ها در این‌ زمینه‌ طرد و حذف‌ هر نوع‌ سیاست‌ مبتنی‌ بر هدیه‌ دادن‌ بود که‌ در دهه‌ 1980 رخ‌ اعطا کرد و آن‌ هم‌ بخاطر رسوایی‌هایی‌ بود که‌ در این‌ زمینه‌ پیدایش کرد . خلق رفتار مناسب‌تر در این‌ زمینه‌  اعمال‌ سیاست‌ درباره‌ی سقف‌ هدایا و یا این که اعمال‌ سیاست‌ درخصوص شرایط‌ هدیه‌ دادن‌ است‌ . همیشه‌ از هدیه‌گیرنده‌ پرسیده شود که‌ آیا هیچ‌ سیاست‌ یا این که مرامنامه‌ ای‌ در زمینه‌ پذیرش‌ هدیه‌ داراست یا این که نه و سپس‌ براساس‌ آن‌ عمل‌ شود
با استفاده از هدایای تبلیغاتی به مشتریان بالقوه‌ یادگیری‌های کاربردی داده شود که بتوانند با محافظت حفظ و استفاده‌ی همیشگی از آنان , کالاها و سرویس ها و هویت تجاری سازمان به خاطر آورند . علل‌ هدیه‌ دادن‌ متفاوت‌ است‌ و طیفی‌ از تشکر از مشتریان‌ قدیمی‌ تا قدردانی از یک‌ کارمندرا که‌ تعطیلات‌ پایان هفته‌اش‌ را به‌ مرخصی‌ نرفته‌ و کارکرده‌ اند شامل میشود. البته‌ یک‌ دلیل‌ ثابت‌ برای‌ هدیه‌ دادن‌ هست : تقویت‌ روابط‌ شخصی‌ بین‌ هدیه‌دهنده‌ و هدیه‌گیرنده‌.

انگیزه‌ها در هدیه‌ دادن‌ها متفاوت‌ است‌ بخصوص‌ از این‌ لحاظ که‌ آیا هیچ‌ پیش‌شرطی‌ در هدیه‌ دادن‌ نهفته‌ است‌ یا این که نه. می بایست در نظر گرفته‌ شود که‌ آیا هیچ‌ نشانه‌یی‌ از تبلیغ‌ در آن‌ هست‌ یا این که نه‌. البته‌ نباید گمان‌ کرد که‌ بحث‌ الان‌ در این‌ چارچوب‌ است‌ که‌ نباید هیچ‌ نفعی‌ از هدیه‌ دادن‌ حاصل‌ شود . برای‌ برخی‌ از شرکت‌ها هدیه‌ دادن‌ بخشی‌ از استراتژی‌ بازاریابی‌ است‌ . همگان‌ بر یک‌ نکته‌ اتفاق‌نظر دارا‌هستند : هدیه‌ دادن‌ یکی‌ از راه‌های‌ مقرون‌ به‌صرفه‌ برای‌ تولید حس‌ مشارکت‌ و تولید روابط‌ گران بها است‌ . اهدای هدایای تبلیغاتی خاص و یا این که هدایای تبلیغاتی نفیس به مخاطبان و مشتریان خاص در سمت و سوی احترام منجر یاد آوری و حضور در ذهن مخاطب می‌شود . از لحاظ کلی هر چه قدمت یک کادو تبلیغاتی بیشتر باشد اسم کمپانی تبلیغ کننده که برروی آن حک شده‌است بیشتر به چشم می‌خورد. ولی امروزه , تبلیغات نوین به ماندگاری ظاهری کمتر اعتنا دارااست و بیش تر ماندگاری در ذهن مخاطب را خواستار است به همین جهت هدایای تبلیغاتی خوراکی با وجود ماندگاری فیزیکی مضاعف معدود , امروزه جای خویش را دربین هدایای تبلیغاتی پرطرفدار گشوده نموده است . مدل و مکان حک اسم تبلیغ کننده بر روی هدایا با دقت به مدل کادو انتخاب می‌شود . بایستی اعتنا کرد که تبلیغات اهدایی در‌صورتی‌که از دسته هدایای کاربردی فردی باشد , نوعی تبلیغات برای فرد به حساب آورده می شود براین اساس حک اسم تبلیغ کننده تنها می بایست برای همان فرد قابل رویت باشد. چون در غیر اینصورت احتمال دارد وجود اسم یک کمپانی روی یک کادو کاربردی بازدارنده به کارگیری فرد از آن کادو و در نتیجه معدود شدن راندمان آن شود.

درباره هدایای تبلیغاتی
احتمال دارد بتوان اعلام‌کرد که هدایای تبلیغاتی یکی ازمهمترین عوامل جلب اعتنا مشتری است که میتواند اثر متعددی در بخاطر سپردن محصول یا این که سرویس ها داشته باشد به این ترتیب گزینش درست مدل کادو تبلیغاتی بکار گیری خلاقیت در پباده سازی آن و دارای ارتباط بودن آن با محصول یا این که سرویس ها مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار‌است و با دقت به این‌که درصد زیاد بالایی از هدایای تبلیغاتی برای تشکر از مشتریان یا این که همیاران بکار رفته و بخش اعظمی از آن‌ها از کادو تبلیغاتی خویش استفاده می نمایند ارائه کادو ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد سبب خوشنودی مخاطب و پیدا شدن دیدگاه مثبت نسبت به تبلیغ کننده در وی میگردد .

نتیجه گیری
اگرچه‌ هیچ‌ مدرک‌ مشخصی‌ در این‌ زمینه‌ نیست که‌ اطمینان‌ بدهد هدایای‌ تبلیغاتی‌ بدون شک بازدهی‌ خواهند داشت‌ ولی به‌ هر حال‌ انجمن‌ بین‌المللی‌ محصولات‌ تبلیغاتی‌ پژوهش‌های‌ مستمری‌ را در زمینه‌ روابط‌ هدیه‌دهندگان‌ و هدیه‌گیرندگان‌ انجام‌ میدهد و یافته‌های‌ آنان حاکی‌ از این‌ است‌ که‌ آنان‌ که‌ هدیه‌ می دهند در مقایسه‌ با شرکت‌هایی‌ که‌ هدیه‌ نمی‌دهند دو برابر شانس‌ تماس‌ گرفتن‌ از طرف‌ هدیه‌گیرندگان‌ را دارا هستند . شرکت‌ هری‌ اند دیوید که‌ یک‌ شرکت‌ دست‌اندرکار صنایع‌ غذایی‌ است‌ و جزء بازیگران‌ کلیدی‌ در منطقه هدایای‌ تبلیغاتی‌ به‌ شمار می آید , برای‌ 25 هزار مشتری‌ خویش که‌ سالانه‌ بیش‌ ازهزار دلار از این‌ شرکت‌ خرید کرده‌ باشند , هدیه‌ می‌فرستد . شرکت‌ مزبور در یک‌ پژوهش‌ متوجه‌ شد که‌ 5 هزار مشتری‌ دریافت‌کننده‌ هدایا خرید بیشتری‌ از شرکت‌ داشته‌اند در مقایسه‌ با مشتریانی‌ که‌ هدیه‌ دریافت‌ نکرده‌اند . .


برای‌ درک‌ اینکه‌ یک‌ استراتژی‌ موءثر برای‌ هدیه‌ دادن‌ چیست‌ بایستی به‌ این‌ نکته‌ تفکر کرد که‌ چه‌ چیزی‌ نیست‌!
نخست بایستی بین‌ هدیه‌ شرکتی‌ دادن‌ و برنامه‌ای‌ که‌ مبتنی‌ بر محرک‌ و پاداش‌ است‌ , تمایز قایل‌ شد . اگر چه که‌ انواع‌ گیرندگان‌ برای‌ گرفتن‌ هدیه‌ و محرک‌ شبیه‌ یکدیگرند ولی از دو جنبه‌ عملی‌ و استراتژیک‌ با یکدیگر تفاوت‌ دارند . محرک‌ها , پاداش‌هایی‌ می باشند برای‌ این‌که‌ سطوح‌ فعالیتی‌ مشخصی‌ را دامن‌ بزنند , مثل‌ برنامه‌های‌ ایمنی‌ . ولی هدایا برای‌ دامن‌ زدن‌ به‌ یک‌ تبادل‌ مشخص و معلوم بین‌ گیرنده‌ و دهنده‌ طراحی‌ نمیشوند . گیرنده‌ هدیه‌ در واقع‌ به‌ دنبال‌ پیش‌بینی‌ یک‌ پاداش‌ نیست‌ البته محرک‌ها چنین‌ کارکردی‌ دارا‌هستند. در واقع‌ این‌که‌ هدیه‌ و محرک‌ دو پدیده‌ یکسان‌ شمرده‌ شوند محتمل‌ است‌ و این‌ توقع‌ هم‌ هست که‌ شما به‌ دنبال‌ برداشت‌ از هر نوع‌ سرمایه‌گذاری‌ احتمالی‌ باشید. بخش اعظم هدیه‌دهندگان‌ به‌ دنبال‌ این‌ دستور می‌باشند که‌ به‌ نحوی‌ از انحا گیرنده‌ هدیه‌ را تحریک‌ نمایند.
ولی می بایست زیاد محتاط‌ بود چرا که‌ میان هدف ها تبلیغات که بر طبق رده محصول در چرخه قدمت محصول می‌باشد و مصرف کنندگان احتمالی آن محصول با ارتباطات حلقه وصلی تولید شود که‌این کار را شیوه تبلیغات انجام می شود با این تفاوت که‌این مدل از تبلیغات با آنچه که در رویکردهای سنتی تبلیغات هست گوناگون است و تعیین دسته و چگونگی تبلیغات بر اساس سلایق و ویژگیهای مفید بر خلق و خوی مصرف کنندگان احتمالی محصول می‌باشد و این کمک می نماید تا مرحله زد خورد مصرف کنندگان احتمالی محصول را با تبلیغات ارتقا بخشید و به هدف ها تبلیغاتی نزدیکترشد .

 

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.