نکات کلیدی درباره طراحی پوستر

نکات کلیدی درباره طراحی پوستر

پوستر نوعی اعلان خبری است برای ابلاغ رویدادها در موضوعات گوناگون که معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی می‌شود و می بایست ابعادش به نحوی باشد که از مسافت نسبتا کوتاه به چشم بخورد و قابل خواندن باشد . اگر چه احتمال دارد به اندازه کارت پستال کوچک، و یا این که همانند بیلبوردی در اتوبان، بزرگ باشد . به هرحال پوستر در هر اندازه و مدل که باشد وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاه ترین فرصت دارد .
طراحی پوستر با ایده پردازی طراح شروع میشود تا تصاویر، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه پیدا کند . او‌لین پوسترها برروی چوب پباده سازی می شدند و تاریخ آغاز و نوآوری پوستر به آخرها قرن نوزده میلادی در انگلستان گشوده می‌شود و سیر تحولات آن، در همان سالها در فرانسه جایی که ژول شره , پدر هنر پوستر در آن معاش می کرد، ادامه پیدا کرد . بعد از نبرد جهانی دوم هنر پوستر و در اصل هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خویش گرفت . و به تدریج بصورت چاپ بروی برگه و مقوا در سراسر دنیا توسعه یافت .
المانهای تشکیل دهنده پوستر
همگی المان های به کار رفته در پوستر، می‌توانند در قالب یک عکس استفاده شوند . عکس های به کار رفته در پوسترها به دو نوع می‌باشند
عکاسی صنعتی :
که در‌این جور عکس خود کالا یا این که سرویس ها زمینه عکس هست . بدین تصاویر، تصاویر بدون واسطه می‌گویند.
عکس های تبلیغاتی :
که در‌این مدل عکس ها المان یا این که چهره ای به صورت غیر مستقیم زمینه و انگیزه از پوستر را القا می نماید. بدین تصاویر، تصاویر غیر بی واسطه می‌گویند.
المان های طراحی پوستر
طراحی های گرافیکی از سه المان اثبات : رنگ و فونت و فرم تشکیل می گردند . پوستر هم از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نمیباشد .
رنگ ها
رنگ : بهتر است در استفاده از رنگ در پوسترها، مفاهیم رنگ ها را هم در لحاظ بگیرید . ازآنجاکه پوسترها وسیله تبلیغات می‌باشند، تعیین رنگها قادر است در اثربخشی آن یا این که موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی داشته باشد . خوبتر است بیشتراز سه رنگ کلیدی و مهم در طرح شما دیده نوازی نکند . یعنی پوستر شما بر اساس سه رنگ که رتبه اهمیت آن‌ها نیز با هم یکسان نمیباشد , طراحی شود . از دربین این سه رنگ، یک رنگ بار و سنگینی بیشتری داشته باشد. رنگ دیگر دررتبه دوم از لحاظ اهمیت باشد و رنگ انتها در جایگاه سوم اهمیت قرارگیرد. بنابراین حال و هوای کلیدی تبلیغات یا این که آگهی پوستر شما معلوم میگردد. استفاده از رنگ های بهتر، به غیر از مورد ها خاص، القا داد و فریاد و درهمی را منتقل می نماید و تاثیر گذاری کمتری خواهد داشت.
خوبتر است بدانید رنگ های گرم به جهت تاثیری که بروی بیوشیمی بدن می‌گذارد ( ارتقا هیجان و ضربان قلب ) در پوسترهای خوراکی بیشترین به کار گیری را دارا‌ هستند و رنگ های سرد به جهت تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم , حس آرامش و اطمینان را به تماشاچی منتقل کرده و احتمال دارد به عنوان مثال در پوسترهای تبلیغاتی ارگانهای بیمه و یا این که بانک ها و … کاربرد و اثر گزیده بیشتری داشته باشند.
درین مبحث نمیخواهیم به تاثیر رنگ ها و مفاهیم بصری منتقل شده از آن ها بپردازیم، فقط میخواهیم به اهمیت رنگ های مصرف شده در پوسترها اشاره کنیم .

 

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.