روش تبلیغات مفید

روش تبلیغات مفید

تعریف تبلیغات چیست ؟

تبلیغات یا این که Advertising صورت غیر فردی ترفیع است که از روش رسانه های گزیده به مجرای فروش ارسال می گردد و زیر هر قوانینی واجب است که بازاریاب برای نمایش آن در طول و مکان مطلوب ( رسانه و شبکه های منتخب ) پول پرداخت نماید.
تبلیغات از مدت­ ها پیشین تحت عنوان روشی برای ترفیع جمعی گزینه بهره قرار می گرفته که در آن می توان یک پیام را به تعداد متعددی از مخاطبان رساند. ولی این راه و روش ترفیع جمعی سبب پیدایش خلل شد، به این دلیل که اشخاص متعددی در معرض پیام تبلیغات قرار می گرفتند که حتی‌در تیم مخاطبان انگیزه نیز قرار نداشتند، و به این ترتیب شاید استفاده ی ناکارآمدی از میزان دارایی ترفیع شود. ولی این اختلال از روش تکنولوژی­ های نو تبلیغات بازاریابی اینترنتی در درحال حاضر تغییر‌و تحول است و رسانه های جدید پیشنهادات متفاوتی در خصوص تبلیغ برای مخاطبان انگیزه دارا هستند.
تبلیغات همینطور در دوران ­ی زمانی در پیشین تحت عنوان شکل یک طرفه ارتباطات بازاریابی در نظر گرفته میشد، که اخذ کننده پیام در موقعیتی فقدان که فوراً نسبت به پیام عکس العمل نشان دهد . این داستان هم در هم اکنون تغییر و تحول است. مثلا در تعدادی سال آتی تکنولوژی تا حدی ترقی می نماید که مخاطبان را توانا بوجود می‌آورد با زدن یک دکمه داده ها بیشتری در زمینه‌ی محصول یا این که برنامه مورد علاقه­ شان به دست آورند . در واقعیت، توقع می‌رود در ۱۰ – ۲۰ سال آتی بازاریابی از شرایط رابطه یک طرفه بیرون شده و به مدلی تبدیل شود که تعاملات در آن به شدت بالا است.
خصوصیت دیگری که قابلیت و امکان داراست در زمان تکامل تبلیغات، تغییر و تحول کند، این منظر از تبلیغات است که نمیتواند فورا برای کالاهایی که تبلیغ می نماید، تقاضا تولید نماید. در واقع مشتری نمیتوانند به محض دیدن تبلیغی آن محصول را خریداری نمایند . ولی هرچه رسانه ها بیشتر به مخاطبان اجازه تعامل با پیامی که به مخاطبان فرستاده می شود را بدهند، بضاعت و توان تبلیغات برای تحریک تقاضا، بهبود خواهد یافت.
صرف هزینه برای تبلیغات در حجم بالا صورت میگیرد. طی پژوهش ها انجام شده برآورد شده که در جهان بالای ۴۰۰ میلیارد دلار برای تبلیغات خویش خرج می نمایند . این مرحله از هزینه ای که صرف تبلیغات میشود می‌تواند از هزاران کمپانی و میلیون­ ها شغل پشتیبانی نماید . در واقعیت، در بخش اعظمی از کشورها رسانه­ هایی مثل تلویزیون، رادیو و مجله فارغ از درآمدی که از تبلیغات به دست میاورند، نمیتوانند در کسب وکار باقی بمانند.
در حالی که تبلیغات در سرتاسر دنیا از شرکت کنندگان دارای اهمیت رویش اقتصادی به حساب آورده می شود، سازمان­ های بازایابی فردی نقش متفاوتی از تبلیغات بازی می نمایند. برای برخی از اداره ­ها قابلیت و امکان دارااست تبلیغات در بعد ها پاره ای صورت بپذیرد و به جای آن دارایی ترفیع بر روی مورد ها دیگری از ارتقاء نظیر فروش فردی به وسیله مجموعه فروش، هزینه شود. برای بعضی از کمپانی ­های کوچکتر تبلیغات شاید دربرگیرنده تبلیغات گاه به گاه و در مقیاس زیاد کوچک، نظیر تبلیغ در بخش های کوچکی از بخش ­های طبقه بندی شده در خبر نامه ­های محلی باشد.
ولی بیشتر اداره ­های کوچک و بزرگی که بر بازاریابی برای تولید هیجان در مشتری تکیه می نمایند، سرگرم استفاده مداوم از تبلیغات برای به وقوع پیوستن هدف ها خویش میباشند . این داستان مشتمل بر گسترش مداوم کمپین­ های تبلیغاتی میگردد که دربرگیرنده گروه ­ای از تصمیمات برای طرح ریزی، ساخت، رساندن پیام به مخاطبان و نظارت تلاش تبلیغات است .

روش های تبلیغات


در شرایطی که از مردمان بپرسید خواسته از ” اشکال تبلیغات چیست ” آنان معمولاً شبکه های اخذ تبلیغات را بدین عنوتن یاد می نمایند، مثل رادیو، تلویزیون و… . البته در بازاریابی خواسته از گونه های تبلیغات نخست به پیامی که از این روش فرستاده میشود، برمی گردد. و بر این مبنا تبلیغات به ۴ طبقه بندی پایین تقسیم میگردد :

۱ ) تبلیغات بر طبق محصول
تمرکز بیش تر تبلیغات مستقیما بر افزایش یک محصول , سرویس یا این که ایده معلوم است که به صورت گروه ­ای تحت عنوان محصول اداره برچسب میخورند. در بخش اعظمی از موردها انگیزه تبلیغات بر پایه ی محصول ارتقاء یک محصول به ویژه برای مخاطبان انگیزه است. بازاریابان می توانند از راه و روش های مختلف به‌این هدف دست یابند از راه های معمولی نظیر دادن اطلاعات اول در زمینه ی محصول گرفته تا تجدید نظری واضح در آن و همت برای متقاعد کردن مشتریان به خرید محصول که احتمال دارد دربرگیرنده مقایسه محصول یک کمپانی مقابل رقبای آن باشد.
۲ ) تبلیغات چهره‌ای
تبلیغات چهره‌ای در رتبه اولیه برای ارتقا اهمیت فهم اداره ­ها از بازار هدف به اجرا درآمد . تبلیغات چهره‌ای بر محصول خاصی به اندازه­ ی آنچه سازمان برای ارائه داراست , متمرکز نمی‌شود. در‌این مدل از تبلیغات، در‌حالتی که محصول مورد ذکر قرار گیرد همراه با این محتوا است که “ ما چه کاری انجام میدهیم ” خیر این که تبلیغی باشد که منافع این محصول را ابلاغ نماید. از این تبلیغات معمولاً در قوانینی استفاده میشود که اداره نیاز دارااست به مخاطبان انگیزه در زمینه ی مسأله ­ای یادگرفتن دهد. مثلا از این تبلیغات در قوانینی استفاده میگردد که دو کمپانی با نیز مخلوط شده باشند و کمپانی صورت گرفته نو زیر اسم تازه­ای استارت به عمل نماید و اضطراری باشد مخاطبان را از این فرمان باخبر نمایند و یا این که در حالتی که شرکتی بازخوردهای منفی از عموم اخذ نماید کمپانی از این روش کارایی می نماید جو صورت گرفته را بوسیله آگهی صحیح به مخاطبان را آرام نماید.
۳ ) تبلیغات دفاعی
سازمان ها همینطور از تبلیغات برای ارسال کردن پیام رقم خورده جهت نفوذ و تأثیر گذاری در بازار هدف استفاده می نمایند . در عمده موردها مبتلا شدن در تبلیغات تدافعی برای سازمان ها از منافع کلیدی مطلوبی شامل است. مثلا، احتمال دارد شرکت­ ها از مساله همگانی ای جانب داری نمایند که، گمان می نمایند آن قضیه برروی بازار انگیزه تأثیر منفی میگذارد و با تبلیغات هدف دار می‌توانند حالت خویش را علیه این مسأله عنوان نمایند . ( نظیر مساله مطرح درباره‌ی تخریب و آلودگی محیط زیست )


۴ ) تبلیغات در سرویس ها همگانی


در بعضی از کشورها سازمان­ های غیر انتفاعی مجاز به اجرای تبلیغات از روش رسانه ­های خاص بدون‌پول می‌باشند، در حالتی که پیام دربرگیرنده نگرانی­ های مرتبط با یک نقص‌ همگانی باشد و به سوی نیکی جامعه تلقی شود . مثلا ،تبلیغات که معضلات اجتماعی را هدف می‌گیرند مثل استفاده از سیگار یا این که مواد مخدر، که احتمالا از تلویزیون، رادیو و بقیه رسانه ­ها پخش شود، سوای آنکه سازمان برای آن ها هزینه ای پرداخت نماید .

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.