طراحی جعبه

طراحی جعبه و کارتن یکی از اساسی‌ترین مراحل بسته‌بندی محصولات و ارائه‌ی آن‌ها به بازار می‌باشد. شما می‌توانید با طراحی یک جعبه یا کارتن بی‌نظیر، به‌سرعت مشتری‌هایتان را جذب نمایید و از این طرح ساده در جهت تبلیغ و معرفی کارتان و درنهایت افزایش مشتری‌های خود بهره ببرید. اگر برای شما هم جالب شده است تا اطلاعات بیش‌تری در این خصوص به دست آورید، می‌توانید در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید و از مطالب این مقاله به‌خوبی استفاده کنید.

طراحی جعبه مقوایی و ساخت کارتن

جعبه‌ها اصولاً کارایی‌های متفاوتی دارند. از جعبه به‌عنوان وسیله‌ای برای قرار دادن هدیه می‌توان استفاده کرد که قطعاً باید ظاهر جذاب و زیبایی داشته باشد. کارتن هم در نوع خود کاربردهای متفاوتی دارد. برای مثال می‌توان برای محافظت از وسایل خانگی و لوازم برقی استفاده نمود. با توجه به کاربردهایی که هر یک از این دو جعبه و کارتن دارد، قاعدتاً باید به زیبایی آن‌ها نیز دقت شود. معمولاً در طراحی جعبه زیبایی و ظاهر نقش مهم‌تری دارد، چرا که کاربردهای آن نیز خاص هستند. نکته دیگری که باید در طراحی جعبه و کارتن به آن اشاره کرد، کارایی این دو است. جعبه‌ها و کارتن‌ها باید به‌اندازه‌ی کافی جادار و فضای بهینه‌ای داشته باشند.

درصورت اطلاعات درباره جعبه فست فود می توانید به صفحه فوق مراجعه فرمائید

انواع جعبه در طراحی جعبه

جعبه‌ها انواع مختلفی دارند. این ملاک برای دسته‌بندی جعبه‌ها می‌تواند به سایز، کاربرد، طرح و... مربوط شود. برای مثال جعبه‌های شیرینی‌جات سایزبندی خاصی دارند و در اشکال مربعی تولید می‌شوند. جعبه‌های هدیه در اشکال و سایزهای متنوع و با طرح‌های شاد ساخته می‌شوند؛ اما به‌طورکلی چند مدل جعبه مقوایی داریم که شامل جعبه‌های آرشیوبندی، قفسه‌ای، مکعبی شکل و دارای قفل، جعبه‌های پنج پانلی، جعبه‌های پاکتی، قفل سرخود و ... می‌شود که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارد. طراحی جعبه برای اهداف مختلفی انجام می‌گیرد.

تفاوت جعبه و کارتن

جعبه‌ها و کارتن‌ها تفاوت‌های عمده‌ای دارند که در طراحی جعبه و کارتن باید به آن‌ها توجه کامل شود. یکی از تفاوت‌های اصلی جعبه‌ها و کارتن‌ها سایز این دو می‌باشد. معمولاً طراحی جعبه در سایزهای کوچک انجام می‌شود و برای قرارگیری وسایل کوچک‌تری استفاده می‌گردد؛ اما طراحی و ساخت کارتن در ابعاد بزرگ‌تری انجام می‌شود. برای مثال کارتن‌های محافظت از لوازم‌خانگی چون یخچال که در سایز بزرگی برای این کاربرد طراحی‌شده‌اند. تفاوت بعدی در طراحی جعبه و کارتن در تعداد لایه‌های به کار برده شده در جعبه و کارتن و ضخامت آن دو می‌باشد. معمولاً کارتن‌ها دارای ضخامت چندلایه هستند؛ اما یک جعبه‌ی دستمال‌کاغذی را در نظر بگیرید، قطعاً ضخامت چندانی در طراحی جعبه‌ی دستمال‌کاغذی در نظر گرفته نشده است. البته تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد. همان‌طور که قبلاً نیز گفتیم جعبه‌ها بیش‌تر از آن‌که جنبه‌ی محافظی از محتوی خود را داشته باشند، بیش‌تر جنبه‌ی تزئینی دارند و بالعکس کارتن‌ها زیبایی زیادی در طراحی آن‌ها به‌کاربرده نمی‌شود.

درصورت اطلاعات درباره جعبه سازی می توانید به صفحه فوق مراجعه فرمائید

نحوه‌ی سفارش ساخت جعبه و کارتن

اگر شما هم تصمیم به سفارش و طراحی جعبه‌ها و کارتن‌های مختلف بسته به کارتان دارید، می‌توانید تمامی درخواست سفارش‌های خود را از طریق وب‌سایت ما به‌صورت اینترنتی ثبت نمایید. ما پس از ارائه مشاوره به شما، محصول نهایی‌تان را ثبت و در اسرع وقت در هر تعدادی که درخواست کرده باشید، تحویل خواهیم داد. طرح‌ها و رنگ‌ها می‌تواند بر اساس سلیقه‌ی شما انجام شوند یا اینکه می‌توانید اجرا این کار را بر عهده‌ی ما قرار دهید؛ اما در هر دو حالت ما به شما کمک خواهیم کرد تا به بهترین نتیجه دست یابید.

جعبه های مقوایی در اشکال مختلفی وجود دارد این جعبه ها متناسب با نوع ساختی که دارند دارای کاربردهای متفاوتی می باشند که می تواند کار شما را در چیدمان وسایل راحت تر کند. ما در این مطلب شما را با انواع جعبه های مقوایی و کاربرد آن ها آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

جعبه‌های قفسه‌ ای

یکی از انواع جعبه های مقوایی پر کاربرد جعبه های قفسه ای هستند این جعبه های مقوایی قفسه ای شکل معمولاً در فروشگاه ها دیده می شوند و برای به نمایش گذاشتن اجناس استفاده می شوند. مهم ترین کاربردهای جعبه های قفسه ای شکل شامل موارد زیر هستند:

-محصولات مورد نظر شما را به خوبی در معرض دید قرار می دهند و زیبایی خاصی به آن ها می بخشند.

-به عنوان یک محافظ برای محصولات شما کاربرد دارند و از آن ها در برابر خراب شدن محافظت می کنند.

این نوع از جعبه های مقوایی را می توان متناسب با محصولات مورد نظر شما طراحی کرد. شما می توانید جعبه های قفسه ای شکل را به گونه ای طراحی کنید که اجناس مختلفی در آن چیده شوند یا اینکه برای یک محصول خاص طراحی کنید. انتخاب با شماست.

جعبه های آرشیوبندی

جعبه های آرشیوبندی یکی دیگر از جعبه های مقوایی پرکاربرد هستند که به شکل یک درپوش مجزا و یک جعبه مقوایی عرضه می شوند. البته در برخی موراد جعبه های بایگانی (آرشیوبندی) را به صورت یکپارچه هم طراحی می کنند. هدف از تولید این گونه جعبه ها نگهداری طولانی مدت از یک سری اسناد و مدارک است بنابراین باید عمر طولانی داشته باشند. از جعبه های بایگانی برای نگهداری مدارک، اسناد، مصارف اداری و ... استفاده می شود. در اغلب موارد این جعبه ها را از مقواهای تک جداره تهیه می کنند. بنابراین بسیار مقرون به صرفه تر از سایر جعبه های مقوایی هستند. این جعبه ها قدرت و استحکام خوبی هم دارند و یکی از متداول ترین جعبه های مورد استفاده هستند. 

جعبه و درپوش

جعبه و درپوش یکی دیگر از جعبه های مقوایی هستند. طراحی و ساخت این نوع از جعبه ها ضایعات کمتری دارد و بسیار مقرون به صرفه هستند. در سر هم بندی کردن این جعبه های مقوایی باید گوشه های آن ها را بوسیله چسب یا منگنه به هم وصل کنید تا شکل اصلی جعبه تکمیل شود و سپس از آن استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که انبارداری این نوع از جعبه ها بسیار آسان است زیرا حجم بسیار کمی را اشغال می کنند.  

جعبه‌های پاکتی 

 جعبه های پاکتی یک نمونه از جعبه های کارتونی هستند که در زمان مونتاژ آن ها شکلی شبیه به پاکت به خود می گیرند. یکی از بهترین مزایایی که جعبه های پاکتی در بین انواع جعبه مقوایی دارند این است که برای ساخت آن ها از هیچ چسب یا منگنه ای استفاده نمی شود و شما به راحتی می توانید آن ها را سر هم بندی کنید. بر روی درپوش این جعبه ها یک زبانه قرار گرفته که به سمت داخل جعبه تا می شود و به راحتی بسته بندی می شود. شیوه ساخت جعبه های پاکتی متناسب با نوع نیاز شما خواهند بود و می توانید به راحتی آن ها را تغییر دهید.

جعبه مقوایی اورلپ

در جعبه های اورلپ درپوش ها بر روی هم قرار می گیرند. به همین دلیل است که نام اورلپ (هم پوشانی) بر روی آن قرار گرفته است. این نوع از جعبه های مقوایی استحکام بالایی دارند و محصولات شما را به خوبی بسته بندی می کنند. ضمناً انبارداری این جعبه های مقوایی قبل از سرهم بندی کردن بسیار آسان است. 

همانطور که دیدید جعبه های مقوایی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها متناسب با نیاز شما قابل تغییر هم هستند. در این صورت می توانید محصولات خود را با دقت و نظم بیشتری چیده و از آن ها نگهداری کنید. ما بهترین و با کیفیت ترین جعبه های مقوایی را با هزینه ای مناسب در اختیار شما قرار می دهیم.

از آنجایی که امروزه طراحی بسته بندی محصولات در بازار اهمیت بسیاری در میزان فروش کالا دارد، شرکت های تولیدکننده توجه ویژه ای به انتخاب طراحی بسته بندی جذاب و متناسب با ویژگی های کالای مورد نظر برای عرضه محصولات خود به بازار دارند. بدین منظور طراحی و سفارش جعبه برای تولید کنندگانی که نیاز به طراح بسته بندی دارند، قابل توجه است.

ویژگی های طراحی بسته بندی خوب

برای خلق یک طراحی بسته بندی خوب و متناسب با نوع محصول تولید شده برای عرضه به بازار، ابتدا باید فهرستی از ویژگی های محصول مورد نظر تهیه شود. به عنوان مثال، کالای مورد نظر تا چه اندازه نیاز به محافظت دارد. یا این که چه نوع بسته بندی برای حمل و نقل راحت تر و کارآمدتر است.

در کنار توجه به این ویژگی های محصول تولید شده، گام بعدی توجه به نیاز مشتری است. به عنوان مثال، طراحی بسته بندی در چند طرح، رنگ و اندازه به منظور ایجاد تنوع در انتخاب مشتری از اهمیت خاصی برخوردار است.

توجه شود که هماهنگی  بین محصول و طراحی بسته بندی می تواند در اطمینان سازی بیش تر مشتری به محصول را به ارمغان آورد.

برخی کالاها بسته بندی و طراحی ساده و برخی دیگر طرح های متنوع و گسترده ای را می طلبد که گاهاً طراحی بسته بندی متفاوت و خاص در بین سایر بسته بندی های رقبا می تواند محصول را در بازار خاص کند با در نظر گرفتن خلاقیت در طراحی بسته بندی برای استفاده راحت تر مصرف کننده و خلاقیت های دیگر می توان به انتخاب درستی از محصول  برای مشتری و فروش بیش تر آن دست یافت.

طراحی برند محصول بر روی بسته بندی کالا

 اگر انتخاب طراحی حکه رنگ، لوگو، فونت و سایر ویژگی های یک برند، هوشمندانه و متناسب با کالای تولید شده باشد، می تواند به ماندگاری برند در ذهن مشتری منجر شود. در نظر گرفتن طرح برند بر روی بسته بندی های جدید و متنوع یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار در طراحی جعبه می باشد که در کنار تنوعی از بسته بندی های جدید از یک برند به افزایش بیش تر فروش کمک می کند.

تأثیر بسته بندی بر مشتری

محققان روانشناسی بازاریابی برای بررسی ارتباط بین احساسات و انتخاب محصول هنگام خرید به تأثیر مستقیم آن پی بردند. این محققان با کمک تکنولوژی های جدید به مشاهده پاسخ مغز افراد تحت آزمایش پرداختند. زمانی که به افراد تحت آزمایش بسته بندی های جذاب را نشان دادند فعالیت مغزی آن ها به ویژه فعالیت بخش هایی از مغز که در ارتباط با پاداش است، بیش تر شد. و هنگامی که به آنان بسته بندی های نافرم نشان داده شد بخش هایی از مغز که مرتبط با احساسات منفی است، واکنش نشان داد. این محققان نتیجه گرفتند که نقش احساسات و انتخاب محصول هنگام خرید رابطه مستقیم دارد.

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه های بازدیدکنندگان

زینب طیفوریان 30 مهر 1397 - 10:37

باعرض سلام
بنده از بندر دیلم مزاحمتون میشم میخواستم ببینم هزینه طراحی جعبه به چه صورت است؟
نکته بعدی اینکه شما چاپ روی خود جعبه هم انجام میدید
با تشکر طیفوریان

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.