رنگ بسته بندی

رنگ بسته بندی

امروزه برای انتخاب بسته بندی مناسب به دنبال مولفه هایی هستیم یکی از این مولفه ‌ها رنگ بسته بندی ها می باشد مجتمع چاپ و تبلیغات مهرگرافیک در ادامه سعی دارد راهنمایی هایی در جهت انتخاب رنگ مناسب بسته بندی برای شما ارائه کند تا با علم بیشتر و هدف معین رنگ بسته ‌بندی خود را انتخاب نمایید.

تاثیرهای رنگ بسته بندی

رنگ بسته بندی ها تاثیر زیادی برای انتخاب بسته بندی دارند و این رنگ ها خواسته یا ناخواسته پیامی را منتقل می‌کنند همچنین رنگ بسته بندی تاثیر زیادی در انتخاب آن بسته دارد و ممکن است یک نوع محصول به دلیل رنگ نامناسب بسته‌ بندی فروش چندانی نداشته باشد، رنگ بسته بندی می تواند محصول مورد نظر را نسبت به سایر محصول های مشابه متمایز و برجسته کند پس تا اینجا حتما متوجه اهمیت رنگ بسته بندی شده اید چون این مولفه می‌ تواند فروش محصول را به اوج برساند یا آن که باعث به فروش نرسیدن محصول بشود در ادامه نیز مواردی را برای انتخاب رنگ بسته‌ بندی مناسب برای شما ارائه خواهیم کرد.

درصورت تمایل میتوانید به صفحه نقش بسته بندی در بازاریابی مراجعه فرمائید

چه رنگی را برای بسته بندی انتخاب کنیم

برای این که بتوان رنگ مناسب برای بسته بندی انتخاب کرد اولین موردی که باید به آن توجه کرد این است که ما باید از دید مشتری به محصول نگاه کنیم و ببینیم که اگر ما مشتری بودیم چه رنگی را انتخاب می‌کردیم اما این رنگ ممکن است بر اساس نوع محصول و رده سنی محصول تغییر کند محصولاتی که برای کودکان ساخته می شود اغلب رنگ های شاد و روشن را دارند زیرا کودکان بیشتر به سراغ این رنگ ها می روند و کمتر دیده می ‌شود که کودکی محصولی با رنگ تیره انتخاب کند همان طور که گفته شد نوع کالا نیز در انتخاب رنگ بسته بندی آن تاثیر بسزایی دارد.

علاوه بر تمام این موارد گفته شده، شما از تجربه های متفاوت نیز باید بهره ببرید چون بسیار اتفاق افتاده است که بر اساس علم و روانشناسی، رنگی برای محصول انتخاب شده و سپس رنگ قبلی بسته بندی محصول را عوض کردند اما نتیجه با شکست مواجه شده است پس گاهی اوقات لازم است که از تجربه ها نیز استفاده شود هرچند اگر رنگ بسته بندی بر اساس علم روز روانشناسی رنگ ها انتخاب شود بسیار بهتر خواهد بود.

انتخاب رنگ بسته بندی با هدف مشخص

رنگ های اصلی ما رنگ های قرمز، زرد و آبی هستند که این رنگ ها و ترکیبات آن ها به بسته ‌بندی‌ ها جلوه خاصی می‌دهند حال ما می خواهیم بدانیم که هر رنگ در بسته بندی ها به چه معنا است. تا در اثرگزاری محصول تاثیر خود را بگذارد.

معنای رنگ سیاه در بسته بندی

رنگ سیاه یا همان مشکی یک کلاس خاص دارد که اگر در طراحی بسته بندی استفاده شود کلاس  محصول را بالا می برد و بسته بندی لوکسی را ایجاد خواهد کرد همچنین قدرت اقتدار خاصی به بسته‌ بندی محصول می دهد، رنگ سیاه به تنهایی در بسیاری از دسته بندی ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد اما ترکیب برخی دیگر از رنگ ها با رنگ سیاه بسته بندی خارق العاده را به وجود خواهد آورد. رنگ های طلایی، نقره ای، قرمز و حتی صورتی در ترکیب با رنگ سیاه بسیار زیاد استفاده می شود و حتماً شما محصولات لوکس را با رنگ بسته ‌بندی سیاه طلایی یا سیاه نقره ای مشاهده یا خریداری کردید.

بسته بندی مدرن

معنای رنگ آبی در بسته بندی

رنگ آبی یکی از رنگ های آرامش بخش است که به صورت گسترده در بسته بندی ها استفاده می شود، استفاده از این رنگ در بسته بندی ها اطمینان و آرامش خاطر خاصی را به مشتری می دهد چون همان طور که گفته شد رنگ آبی رنگی است که اعتماد و صداقت و وحدت را به مشتری القا می‌ کند، رنگ آبی نیز با سایر رنگ ها ترکیب می‌شود و بسته بندی های زیبای دیگری نیز ایجاد می ‌کند.

بسته بندی برش دار

معنای رنگ قرمز در بسته بندی

رنگ قرمز هم یکی از رنگ های پرطرفدار در رنگ بسته بندی می باشد رنگ قرمز که یک رنگ تقریبا شاد محسوب می ‌شود هیجان خاصی را به مشتری می دهد و می‌ تواند کالای شما را نسبت به سایر کالاها متمایز کند این رنگ نشانه قدرت و مقاومت و سرعت نیز می باشد. همان طور که در بالا ذکر شد ترکیب رنگ قرمز با رنگ مشکی از متداول ترین ترکیب رنگ ها برای بسته بندی محسوب می‌ شود.

بسته بندی جدید

معنای رنگ طلایی در بسته بندی

رنگ طلایی یکی از زیباترین رنگ های استفاده شده در رنگ بسته بندی ها می باشد این رنگ برتری خیره کننده ای نسبت به سایر رنگ ها در بسته ‌بندی دارد زیرا با استفاده از آن محصول بسیار شیک جلوه خواهد کرد، رنگ طلایی هم در زمینه بسته بندی ها استفاده می شود هم در حروف نوشته شده روی بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ های دیگری هم در بسته بندی استفاده می شود و شما برای انتخاب رنگ بسته بندی مناسب برای بسته بندی های خود محدود به همین رنگ های گفته شده نمی باشید رنگ های دیگری مثل سبز، سفید، نارنجی نیز بسیار دیده شده که در بسته بندی ها استفاده شده است و نتایج خوبی را برای فروش حاصل کرده اند، شما اکنون با پیام برخی از این رنگ ها آشنا شدید و می ‌توانید با آگاهی بیشتری نسبت به آن ها برای رنگ بسته‌ بندی‌ های خود تصمیم گیری کنید. پس رنگ بسته بندی در تمام مسائل اعم از خرید، فروش و بازاریابی محصولات اثر مستقیم دارد.بسته بندی طلایی

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.