طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی

همه ی ما تا به حال به نمایشگاه های بسیاری رفته ایم چه برای خرید و چه برای دیدن! اما تا به حال با خود گفته اید چرا به بعضی از غرفه ها بیشتر جذب می شوید؟ بله درست است این قدرت غرفه آرایی نمایشگاهی می باشد.

غرفه آرایی نمایشگاهی معمولاً به طراحی و دکور چینی غرفه های نمایشگاه می گویند و ما در ادامه در مورد شرایط و مزایای غرفه آرایی نمایشگاهی صحبت می کنیم.

طراحی و اجرای غرفه نمایشگاه

قیمت گذاری غرفه آرایی نمایشگاهی بر اساس نوع

همان طور که می دانید انواع غرفه ها به چهار دسته تقسیم می شوند که اگر بخواهیم در هر کدام از آن ها از غرفه آرایی نمایشگاهی استفاده کنیم باید هزینه ای متفاوت را بپردازیم که این کاملاً بستگی به سلیقه ی صاحب غرفه دارد.

حال که متوجه شدید غرفه آرایی نمایشگاهی بر اساس نوع غرفه ها قیمت گذاری می شود به آن ها می پردازیم.

1. غرفه های ردیفی یا خطی

در حال حاضر در تمام نمایشگاه ها از این نوع غرفه ها استفاده می شود چرا که در فضاهای کوچک می توان تعداد بیشتری از آن ها را قرار داد و همچنین اکثر شرکت کننده ها نیز از این نوع غرفه ها استقبال می کنند.

این غرفه ها را به دلیل قرارگیری در یک ردیف و خط، ردیفی یا خطی می نامند و این گونه غرفه ها از سه جهت با همسایه های خود هم دیوار بوده و محصور می باشد و تنها یک جهت آن برای ارتباط با مشتری باز است.

این غرفه ها دارای قیمت های ارزانی می باشد و به همین دلیل مورد استفاده اکثر شرکت کننده ها قرار می گیرد و همچنین این غرفه ها برای غرفه آرایی نمایشگاهی بسیار مناسب می باشند.

طراحی غرفه نمایشگاه در اصفهان

2. غرفه های نبشی یا گوشه

این غرفه ها یکی از آن دسته غرفه هایی است که در همه ی نمایشگاه ها به تعداد متفاوت وجود دارد و فقط به خاطر آن است که هر نمایشگاهی گوشه و نبش دارد.

این گونه غرفه ها همیشه در گوشه و نبش های نمایشگاه ها قرار می گیرند و به همین دلیل به نبشی یا گوشه معروف اند و همچنین باید گفت که این نوع غرفه ها از دو جهت با غرفه های همسایه کناری محصور می باشد و برای ارتباط با مشتری ها دو جهت دارد.

این مدل از غرفه ها قیمت های بالایی ندارند چرا که همانند غرفه های خطی می باشند و این عیب را دارند که در قسمت های دور افتاده نمایشگاه ها قرار می گیرند.

3. غرفه های شبه جزیره ای

معمولاً این نوع غرفه ها را به ندرت در نمایشگاه ها می بینیم چرا که هم برای نمایشگاه به صرفه نیست هم برای دیگر غرفه ها پس برای همین از این نوع غرفه ها در شرایط مطلوب خودش استفاده می شود.

طراحی غرفه در تهران

این نوع غرفه ها به خاطر داشتن یک جهت محصور و سه جهت باز به شبه جزیره مشهور است چرا که یک شبه جزیره از سه جهت با دریا و از یک جهت با خشکی در ارتباط می باشد.

این مدل از غرفه ها به دلیل داشتن شرایط خاص دارای قیمت گران تری نسبت به دو غرفه دیگر می باشند اما این غرفه برای کار غرفه آرایی نمایشگاهی زیاد مناسب نمی باشد و این کار در بعضی موارد نشدنی است.

4. غرفه های جزیره ای

یکی از آن دسته غرفه ها که در نمایشگاه های خاص یا به درخواست هر شرکتی قرار داده می شود غرفه های جزیره ای می باشد و بر اساس نظر مردم این غرفه ها از زیباترین نوع غرفه ها می باشد.

بر خلاف دیگر غرفه ها این نوع از غرفه ها از هیچ جهتی محصور نمی باشد و به صورت دقیق همانند یک جزیره است و به همین دلیل به این نام مشهور شده است.

طراحی غرفه ارزان

مزیت های غرفه آرایی نمایشگاهی

هر کسی و هر شرکتی از شروع و انجام دادن کاری هدف خاصی را دنبال می کند و باید گفت که شرکت ها هم از غرفه آرایی نمایشگاهی اهداف خاصی دارند که گاهی به آن دست پیدا می کنند و گاهی خیر.

حال ما به مزیت اجرای غرفه آرایی نمایشگاهی می پردازیم.

1. جذب مشتری

هر شخصی که برای خرید یا برای تماشا به نمایشگاهی وارد می شود از قیمت غرفه ها و خود غرفه ها چیزی نمی داند و تنها به سمت غرفه هایی می رود که دارای غرفه آرایی نمایشگاهی مورد پسند او باشد.

پس باید گفت که مشتریان در هر نمایشگاهی جذب غرفه هایی می شوند که دارای زیبایی خاصی باشد.

2. بهینه سازی فضا

معمولاً غرفه های نمایشگاهی از ظرافت خاصی بر خوردار می باشند چرا که باید این غرفه ها را طوری بسازند که فضای کمتری بگیرد. بنابراین می توان گفت زهینه های غرفه آرایی به تناسب فضای محدود آن ها نیز کمتر است.

شرکت طراحی غرفه نمایشگاه

3. تبلیغات

همه ی غرفه ها دارای دیوارهایی هستند که برای محکم تر شدن سازه به کار می رود و این دیوارها برای نصب بنر و تابلو بسیار مناسب می باشد و از این طریق شما به واسطه ی اجاره ی غرفه هم محصولات خود را به نمایش می گذارید و هم برای خود تبلیغات می کنید.

علاوه بر مواردی که گفته شد نصب این بنرها و تابلوها به زیبایی در غرفه ها کمک می کند، نظر مشتری را به خود جذب می کند و از هزینه های اضافی تبلیغات جلوگیری می کند.

4. نظم دادن به غرفه

همیشه وقتی شما به زیبایی یک غرفه توجه می کنید بدون تردید پس از آن نیز نظم و انسجام را در پی خواهد داشت.

مدل غرفه نمایشگاهی

زمانی که در یک غرفه ای غرفه آرایی نمایشگاهی رعایت شده باشد و در کنار آن نظم هم باشد مشتریان راحت تر می توانند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند.

5. شخصیت سازی برای شرکت

همه ی ما می دانیم که هزینه های غرفه آرایی نمایشگاهی بسیار بالا می باشد به طوری که هر کسی نمی تواند از آن استفاده کند.

و اگر شرکتی بتواند این غرفه آرایی نمایشگاهی را بهتر و بدون کم و کاستی انجام دهد به این معنا می باشد که برای مشتریان خود احترام قائل است و این کار باعث می شود آن شرکت در پیش مشتریان دارای اعتبار به نظر آید.

6. تأثیر رنگ بر مشتریان

معمولاً یکی از ملاک هایی که در غرفه آرایی نمایشگاهی بسیار مد نظر است، رنگ ها می باشد.

رنگ های یکی از مواردی است که بسیار بر نظر مشتری تأثیر دارد.

یک غرفه آرایی نمایشگاهی باید چگونه باشد؟

معمولاً هر کاری یک قالب کلی دارد. اما غرفه آرایی نمایشگاهی علاوه بر این قالب کلی دارای ریز کاری های دیگری است که فقط متخصصان این حرفه می توانند آن را به خوبی هر چه تمام تر انجام دهند.

حال ما به چند نکته ی مهم در مورد غرفه آرایی نمایشگاهی می پردازیم.

1. یکی از مواردی که همیشه باید دقت کنید، طراحی غرفه آن هم براساس سلیقه ی مشتری به طوری که مشتریان فقط به آن غرفه جذب شوند.

2. در قسمت دکوراسیون غرفه آرایی نمایشگاهی باید دقت کنید که تقریباً از هر محصول خود یک مدل را در ویترین به نمایش بگذارید.

3. یکی دیگر از کارهایی که مناسب است انجام دهیم تهیه ی یک لیست از محصولات، آن هم به صورت یک فیلم که بتوان برای مشتریان به نمایش گذاشت.

4. درست است که گفته شد از تمامی محصولات خود یک مدل را در ویترین قرار دهید، اما سعی کنید که زیبا ترین و شیک ترین مدل ها را انتخاب کنید تا نظر مشتری جلب شود.

طراحی غرفه ارزان

تفاوت غرفه آرایی نمایشگاهی و غرفه سازی نمایشگاهی

معمولاً غرفه سازی نمایشگاهی یکی از کارهای تخصصی در زمینه ی طراحی می باشده که لازمه ی آن دانایی، تجربه و مهارت است.

در غرفه سازی نمایشگاهی نظر گروه بعد از آن که به تأیید غرفه دار رسید برای برش به کارگاه نجاری فرستاده می شود و بعد از اتمام کار برش قطعات در قسمت نمایشگاه ساخته و پرداخته می شود و غرفه ی مورد نظر ساخته می شود.

اما غرفه آرایی نمایشگاهی توسط افراد با سلیقه و ماهر بعد از اتمام کار غرفه سازی انجام می شود که بسیار ظریف و با دقت انجام می شود.

معمولاً غرفه آرایی و غرفه سازی به یک دیگر مرتبط اند اما غرفه سازی بیشترین تأثیر را بر غرفه آرایی دارد.

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.