پوستر نوعی اعلان خبری است برای ابلاغ رویدادها در موضوعات گوناگون که معمولا برای نمایش بصورت عمودی طراحی میشود و می بایست ابعادش به نحوی باشد که از مسافت نسبتا کوتاه به چشم بخورد و قابل خواندن باشد. اگر چه احتمال دارد به اندازه کارت پستال کوچک، و یا این که همانند بیلبوردی در اتوبان، بزرگ باشد. به هرحال پوستر در هر اندازه و مدل که باشد وظیفه انتقال اطلاعات را در کوتاه ترین فرصت دارد.
برای اطلاع از چاپ پوستر انتخابات می توانید به صفحه فوق مراجعه فرمائید
طراحی پوستر با ایده پردازی طراح شروع میشود تا تصاویر، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه پیدا کند . اولین پوسترها برروی چوب پباده سازی می شدند و تاریخ آغاز و نوآوری پوستر به آخرها قرن نوزده میلادی در انگلستان گشوده میشود و سیر تحولات آن، در همان سالها در فرانسه جایی که ژول شره، پدر هنر پوستر در آن معاش می کرد، ادامه پیدا کرد . بعد از نبرد جهانی دوم هنر پوستر و در اصل هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خویش گرفت. و به تدریج بصورت چاپ بروی برگه و مقوا در سراسر دنیا توسعه یافت.
المانهای تشکیل دهنده پوستر
همگی المان های به کار رفته در پوستر، میتوانند در قالب یک عکس استفاده شوند. عکس های به کار رفته در پوسترها به دو نوع میباشند
عکاسی صنعتی :
که دراین جور عکس خود کالا یا این که سرویس ها زمینه عکس هست . بدین تصاویر، تصاویر بدون واسطه میگویند.
عکس های تبلیغاتی :
که دراین مدل عکس ها المان یا این که چهره ای به صورت غیر مستقیم زمینه و انگیزه از پوستر را القا می نماید. بدین تصاویر، تصاویر غیر بی واسطه میگویند.
المان های طراحی پوستر
طراحی های گرافیکی از سه المان اثبات : رنگ و فونت و فرم تشکیل می گردند. پوستر هم از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نمی باشد.
رنگ ها
رنگ: بهتر است در استفاده از رنگ در پوسترها، مفاهیم رنگ ها را هم در لحاظ بگیرید . ازآنجاکه پوسترها وسیله تبلیغات میباشند، تعیین رنگها قادر است در اثربخشی آن یا این که موفقیت اطلاع رسانی آن سهم قابل توجهی داشته باشد . خوبتر است بیشتراز سه رنگ کلیدی و مهم در طرح شما دیده نوازی نکند. یعنی پوستر شما بر اساس سه رنگ که رتبه اهمیت آنها نیز با هم یکسان نمی باشد، طراحی شود.
برای چاپ وطراحی پوستر تبلیغاتی به صفحه فوق مراجعه فرمائید
از دربین این سه رنگ، یک رنگ بار و سنگینی بیشتری داشته باشد. رنگ دیگر دررتبه دوم از لحاظ اهمیت باشد و رنگ انتها در جایگاه سوم اهمیت قرارگیرد. بنابراین حال و هوای کلیدی تبلیغات یا این که آگهی پوستر شما معلوم می گردد. استفاده از رنگ های بهتر، به غیر از مورد ها خاص، القا داد و فریاد و درهمی را منتقل می نماید و تاثیر گذاری کمتری خواهد داشت.
خوبتر است بدانید رنگ های گرم به جهت تاثیری که بروی بیوشیمی بدن میگذارد ( ارتقا هیجان و ضربان قلب ) در پوسترهای خوراکی بیشترین به کار گیری را دارا هستند و رنگ های سرد به جهت تاثیر متقابل آن با رنگ های گرم حس آرامش و اطمینان را به تماشاچی منتقل کرده و احتمال دارد به عنوان مثال در پوسترهای تبلیغاتی ارگانهای بیمه و یا این که بانک ها و … کاربرد و اثر گزیده بیشتری داشته باشند.
درین مبحث نمیخواهیم به تاثیر رنگ ها و مفاهیم بصری منتقل شده از آن ها بپردازیم، فقط میخواهیم به اهمیت رنگ های مصرف شده در پوسترها اشاره کنیم .
دیدگاه خود را بنویسید