سفارش چاپ کاتالوگ

زمانی که شرکتی خدمات یا محصولاتی را به بازار عرضه می دارد راه های مختلفی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود دارد که یکی از همان راه ها چاپ کاتالوگ تبلیغاتی می باشد. کاتالوگ تبلیغاتی یکی از راه های مؤثر در برندسازی است.

آشنایی با کاتالوگ

در مرحلهٔ اول شما را با معنا و مفهوم این که کاتالوگ چیست آشنا خواهیم کرد. زمانی که شرکتی یا مؤسسه ای می خواهد درباره خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهد، اطلاعاتی در اختیار مشتریانشان بگذارد، آنها را در یک بروشور قرار می دهد که به آن کاتالوگ تبلیغاتی می گویند. در واقع کاتالوگ تبلیغاتی به عنوان یک واسطه بین مصرف کنندگان و تولیدکننده عمل می کند و ریزترین جزئیات خدمات یا محصول شرکت را در اختیار مغازه دار، عمده فروش یا هر مصرف کنندهٔ دیگری قرار می دهد.

در واقع اطلاعاتی که در کاتالوگ تبلیغاتی نوشته می شود نقشی برای معرفی محصول و خدمات شرکت دارد. به عنوان مثال وقتی یک شرکتی در تولیدات خود شامپو، صابون، کرم و هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی را تولید می کند می تواند کاتالوگ تبلیغاتی مجزایی برای هر یک از محصولاتش در نظر بگیرد و در نهایت می توان گفت هدف از سفارش کاتالوگ برای هر شرکت معرفی و آشنا کردن مشتریان با محصولات جدید آن شرکت می باشد. زیرا هر شرکت به ازای تولید محصولات خود نمی تواند وقتی را برای معرفی آن در اختیار تک تک مشتریان قرار دهد.

محتوای کاتالوگ تبلیغاتی به چه صورت می باشد؟

متن و اطلاعاتی که در کاتالوگ تبلیغاتی نوشته می شود شامل انواع محصولات یا محصول، سایز آن ها، تعداد آن ها در بسته بندی ها، انواع رنگ محصولات یا محصول، قیمت محصول بسته بندی شده، وزن و نحوهٔ نگهداری محصول و غیره می باشد. این گونه اطلاعات در کاتالوگ تبلیغاتی بیشتر برای فروشندگان مناسب می باشد و می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را برای مخاطبان شرکت تبلیغ کننده داشته باشد.

انواع کاتالوگ تبلیغاتی

هر شرکت و کارفرمایی بسته به ماهیتش می تواند هنگام سفارش کاتالوگ یکی از انواع کاتالوگ های تبلیغاتی را انتخاب کند. معمولاً انواع کاتالوگ به دو دسته تقسیم می شوند دستهٔ اول کاتالوگ هایی که تجاری یا صنعتی هستند و دستهٔ دوم کاتالوگ هایی که خدماتی و کالایی می باشند.

چاپ کاتالوگ تبلیغاتی چگونه است؟

زمانی که شرکتی برای معرفی محصولات خود سفارش چاپ کاتالوگ تبلیغاتی را می دهد باید تعداد کاتالوگ تبلیغاتی را که نیاز دارد، مشخص کند. همچنین باید تعداد برگه ها و اندازهٔ کاتالوگ تبلیغاتی را مشخص نماید که این مورد فقط به نوع سلیقهٔ فرد و بودجه مالی او بستگی دارد. اما خوب است بدانید که در زمان سفارش کاتالوگ تبلیغاتی تعداد مناسبی را سفارش دهید و برای صرف هزینه کمتر سعی کنید براساس تعداد عمده فروشان و مخاطبان خود که بیشتر با شرکت شما در ارتباط هستند، این کاتالوگ ها را سفارش داده و چاپ کنید. در سفارش و چاپ کاتالوگ از کاغذهایی که ضخیم و 200 گرمی به بالا هستند، استفاده می گردد.

طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و تأثیر آن بر مشتریان

زمانی که برای سفارش کاتالوگ تبلیغاتی شرکت تان اقدام می کنید باید طراحی ای را برای آن در نظر بگیرید. خوشبختانه با روش های نوین گرافیک، طراحی کاتالوگ تبلیغاتی باید به قدری خوب باشد که در عین معرفی محصولات، مشتریان را بیشتر جذب محصولات و خدمات شما کند. طراحی کاتالوگ تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که علاوه بر معرفی محصولات برای مصرف کنندگان، آن ها را با محصولات آشنا کند و اطلاعاتی را در کمترین زمان ممکن در اختیار مشتریان شما قرار دهد. در مواقع سفارش و طراحی کاتالوگ باید در نظر داشته باشید که ترکیبی از عکس و متن در کاتالوگ تبلیغاتی تعبیه شود. انتخاب طراحی کاتالوگ تبلیغاتی در زمان سفارش مقداری باید منحصر به فرد باشد چون اگر تغییری در انتخاب مصرف کننده حاصل شود از طریق همین کاتالوگ بوده است. همچنین می توانید در زمان سفارش، طراحی کاتالوگ را به صورت پشت و رو انتخاب کنید.

اندازهٔ کاتالوگ تبلیغاتی

شاید زمانی که به سراغ سفارش کاتالوگ تبلیغاتی برای شرکت خود می روید اندازه ای به دلخواه خود مد نظر داشته باشید. اما بهترین و استانداردترین سایز کاتالوگ در اندازه های A4 و A5 می باشد که به صورت عمودی یا افقی طراحی می گردد. یک نمونه دیگر از اندازه مربعی شکل کاتالوگ وجود دارد که در اندازهٔ 210 سانتی متر تهیه و ارائه شده است. هرچند که از این اندازه زیاد استفاده نمی شود اما کاتالوگ با این سایز، کمی متفاوت تر از بقیهٔ کاتالوگ ها به نظر می رسد. دیگر سایزهای استاندارد کاتالوگ تبلیغاتی شامل سایز خشتی بزرگ و کوچک، سایز پالتویی، B4 و B5 می باشد.

کلیاتی در مورد طراحی کاتالوگ

اگر قرار باشد شما به عنوان یک مجری و طراح کاتالوگ سفارشی را جهت کاتالوگ تبلیغاتی بپذیرید، باید طراحی آن را قدم به قدم انجام دهید تا کار شما به خوبی جلوه دهد. مثلاً در ابتدا باید مود کار شما Cmyk تعیین شود تا در زمانی که رنگی را انتخاب می کند، رنگ اصلی باشد. بعد از آن باید به طوری خوب و حرفه ای ترتیب صفحه گذاری را رعایت کنید که وقتی کاتالوگ تبلیغاتی از وسط تا شد صفحات پنج و شش کنار یکدیگر و در وسط قرار گرفته باشند. همیشه باید از عکس های دقیق، واضح، روشن و با کیفیت و در اندازهٔ مطلوب استفاده کرد. چنانچه برنامهٔ فتوشاپ هم در دسترس بود برای بالا بردن کیفیت عکس ها می توان از آن استفاده نمود. اگر زمانی مشتری سفارش کاتالوگ را در تعداد برگه های بیشتری درخواست کرد پس از انجام کار باید از روش پرفراژ استفاده نمود.

در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی هر چه تصویر روی جلد آن ساده تر باشد مخاطب را بیشتر به خود جذب می کند. در این هنگام بیشتر باید بر روی جلد کاتالوگ برند یا نام شرکت را با طراحی زیبا و شیکی چاپ کرد. هنگام سفارش کاتالوگ باید در نظر داشت که برخی اطلاعات را نظیر آدرس، تلفن، تلفکس و نشانی صفحات مجازی را در پشت جلد کاتالوگ درج و طراحی کنید. در طراحی کاتالوگ ها بهتر است از دو فونت استفاده شود به طور مثال عناوین را با فونتی بزرگتر طراحی کنید و متن را با فونتی به نسبت کوچک تر طراحی نمایید.

همچنین لازم است تا شما نحوهٔ نگارش کاتالوگ تبلیغاتی را به میزانی خوب و ماهرانه انجام دهید تا خواننده هم منظور را بفهمد و هم مجذوب آن شود. حتماً توجه داشته باشید که در هنگام طراحی کاتالوگ فقط به زیبایی ظاهر تأکید نکنید بلکه متن های حک شده روی کاتالوگ نیز می تواند باعث جذب مشتری شود. زمانی که شما کاتالوگی را سفارش می دهید حتماً باید اطلاعات خوب و مفیدی را جهت معرفی محصول در دست داشته باشید تا بهترین کاتالوگ را طراحی کنید.

دسته بندی کاتالوگ از نظر طراحی و چاپ

سفارشاتی که برای طراحی کاتالوگ مورد نظر خود می دهید باید در یکی از این دسته بندی ها جای گیرد. طراحی کاتالوگ خودش به نوبه ای به سه دسته تقسیم می شود که باید طبق سلیقهٔ مشتری انتخاب و چاپ شود. یکی از نمونه های آن لت دار است که برای کاتالوگ هایی استفاده می شود که قرار است تا بخورند و اندازه ای بزرگ دارند. نمونه ای دیگر مدل سیمی است که به علت پر هزینه بودنش خیلی کم مورد استقبال قرار می گیرد و نمونهٔ آخر آن منگنه ای می باشد که در میان انواع کاتالوگ تبلیغاتی کمتر به چشم می خورد.

جنس کاتالوگ بیشتر از چه چیزی است؟

معمولاً جنس کاتالوگ از ورقه های گلاسه می باشد که روی جلد کاتالوگ تبلیغاتی براق انتخاب می شود و داخل آن مات. جنس کاتالوگ می تواند انواع دیگری نیز داشته باشد که از جمله آن ها می توان به جنس ورقه های کتان، کبریتی، کاغذهای رنگی و پلاستیکی اشاره کرد. اما به خاطر داشته باشید که جنس کاتالوگ بنابر طراحی و کاربردی که کاتالوگ تبلیغاتی دارد، تعیین می گردد. حتی در برخی موارد جنس رویی کاتالوگ می تواند از نوع گلاسه با روکش سلفون مات، گلاسه با روکش Uv و یا گلاسه با روکش سلفون براق باشد. هرچه جنس کاتالوگ بهتر باشد می تواند تأثیر بهتری در خواننده ایجاد کند و البته در دست گرفتن آن باعث بروز این حس در خواننده می شود.

استفاده از کاتالوگ برای فروش بیشتر محصولات

زمانی که کاتالوگ تبلیغاتی مورد نظر خود را سفارش می دهید باید به این نکته توجه کنید که طراحی شما بستگی به نوع ماهیت کار دارد و باعث فروش بیشتر محصولات خواهد شد، در نتیجه مشتریان بیشتری را به سوی خود می کشاند. به عنوان مثال برای طراحی کاتالوگ تبلیغاتی یک رستوران وقتی از رنگ قرمز استفاده شود بهتر است و تبلیغاتی هم که در مورد رستوران می شود بیشتر به چشم می خورد. تحقیقات نشان می دهد که سفارش کاتالوگ برای شرکت های تجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فروش آن ها را چند برابر می کند.

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه های بازدیدکنندگان

شرکت تبلیغاتی ونوس 22 فروردین 1397 - 13:50

با سلام
قیمت چاپ کاتالوگ a4 جلد سلفون مات یکرو 250گرم
16برگ داخلی پشت رو 150گرم
چاپ افست چهار رنگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.