بسته بندی در بازاریابی

نقش بسته بندی در بازاریابی بسیار پر رنگ است و فرصت هایی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد. چاپ و بسته بندی در بازاریابی کارکردهای زیادی دارد و توجه به این صنعت در فروش محصولات، فرصت ها و تهدیداتی را به وجود خواهد آورد. در این مقاله به بررسی نقش بسته بندی در بازاریابی و فروش خواهیم پرداخت.

نقش بسته بندی در بازاریابی

فروشنده با بسته بندی محصولات خود پیامی را به خریدار انتقال می دهد و هر چه بتوان این بسته بندی را مطابق با نیاز خریدار انجام داد، موفقیت بیشتری کسب خواهد شد. در واقع در دنیای امروزی که فروش بالا نیازمند کنار هم قرار گرفتن عواملی است، بسته بندی تنها به جهت محافظت از یک کالا نخواهد بود. بسته بندی باید خاص باشد و حتی محصولی یکسان از دو تولید کننده نیز باید بسته بندی متفاوتی داشته باشند و پیام های خود را به خریدار منتقل کنند.

در صورت نیاز و اطلاع بیشتر می توانید به صفحه جعبه فست فود مراجعه نمائید

بسته بندی خلاقانه

طراحی بسته بندی

هر محصول بسته بندی خود را دارد اما گاهی پیش می آید که بسته بندی یک محصول را در فصول مختلف سال و با توجه به بازارهای جدید تغییر می دهند. طراحی بسته بندی بسیار مهم است و باید ارزش محصول را به مخاطب نشان دهد. ویژگی های محصول و مکان آن طراحی بسته بندی را مشخص خواهند کرد و طراحی محصولات مختلف چون مبل، گلدان، شیرینی و.. متفاوت خواهد بود. هر محصول نیاز متفاوتی برای بسته بندی خود دارد که باید بتواند انتظاراتی که از محصول می رود را برطرف کند. به صورت کلی تعریف بسته بندی می تواند هنر و علمی باشد که کالا را آماده سازی می کند تا برای حمل و نقل، ارسال، بازاریابی و ... مناسب باشد و هزینه ای پایین را در بربگیرد. این تعریف در رابطه با بسته بندی تعریف استانداردی خواهد بود و اتحادیه اروپا نیز مبنایی قانونی در این رابطه در سال 1994 ارائه داده است. طبق این تعریف، محصولاتی با هر نوع ماده ای به جهت انتقال، محافظت، معرفی محصولات و دربرگیری محصولات فرآوری شده و یا اولیه به کار گرفته می شود و از تولید کننده تا کاربر را شامل می شود. طراحی بسته بندی در بازاریابی موفق، عملکردی فوق العاده دارد.

صنعت بسته بندی در ایران 

صنعت بسته بندی در ایران در طی سالیان گذشته تفاوت های فوق العاده ای داشته است که این روند نشان می دهد مصرف کنندگان برای محصولات بسته بندی شده گرایش بیشتری پیدا کرده اند. بسته بندی در زندگی امروزی تأثیرات محسوسی داشته است. با بالا رفتن تمایل مردم به شهرنشینی، فرهنگ مصرف آن ها تغییر پیدا کرده است و در زمان خود صرفه جویی می کنند. تمایل مردم به استفاده از محصولات ماندگار تر، بیشتر شده و به دنبال محصولاتی هستند که از استانداردهای کیفی برخوردار باشد. نقش  بسته بندی در بازاریابی تأثیرگذار است و در واقع عامل جذب مشتری خواهد بود. با آگاهی از نقش بسته بندی در بازاریابی بهتر است به آن توجه ویژه ای شود.

بسته بندی مواد خوراکی

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.