انواع تبلیغات مفید و سودمند در جذب مشتری

برای داشتن تبلیغات مفید در خصوص معرفی برند و محصولات گزینه‌های مختلفی پیش روی صاحبان کسب‌وکارها است. از انواع تبلیغات شهری مانند تبلیغ بر روی اتوبوس گرفته تا نمونه‌های کوچکی مانند خودکار و خودنویس می‌توانند برای تبلیغات سودمند مناسب باشند.

انواع تبلیغات مفید برای جذب مشتری

صاحب هرگونه برند و کالایی که باشید برای معرفی محصولات خود نیازمند انواع تبلیغات خواهید بود. به‌صورت کلی برای اینکه افراد و مصرف‌کنندگان مختلف با سلیقه‌های متفاوت بتوانند از محصولات شما اطلاعات لازم و کافی را دریافت کنند، نیازمند شناخت آن‌ها از طریق انواع تبلیغات مفید خواهند بود. شاید این‌گونه از تبلیغات تا انتهای فعالیت شما برای ادامه کارتان لازم و ضروری باشد. برای اینکه بتوانید مشتری و مخاطبان بیشتری جذب کنید نیازمند این هستید که تبلیغات مثمر ثمری داشته باشد.

تبلیغات مناسب و مفید به‌قدری در کسب‌وکار شما تأثیرگذار هستند که می‌توانند کسب‌وکارهای بسیار کوچک را به یک نوع کسب‌وکار موفق و بزرگ تبدیل کنند؛ اما در کنار این‌گونه از مزیت‌ها باید به این نکته نیز اشاره‌کنیم که اگر بدون برنامه و بدون برآورد هزینه به تبلیغات بی‌ثمر بپردازید ممکن است این هدف نتیجه‌ای در برنداشته باشد؛ اما تبلیغات مفید از انواع مختلفی برخوردار است که در ادامه این مطلب شما را با نمونه‌هایی از این نوع تبلیغات موفق آشنا خواهیم کرد. پس اگر کسب‌وکاری را شروع کرده‌اید توصیه می‌کنیم همچنان همراه ما باشید.

انواع تبلیغات مفید شهری

یکی از نمونه‌های تبلیغات مفید برای جذب مصرف‌کنندگان و مخاطبان بیشتر، استفاده از انواع تبلیغات شهری یا همان تبلیغات محیطی می‌باشد. در کنار دیگر تبلیغات پرهزینه می‌توان ازاین‌گونه تبلیغات به‌عنوان پرمخاطب و جذاب‌ترین و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه نوع تبلیغات مفید و سودمند نام برد. در مناطق مختلف دنیا ازاین‌گونه تبلیغات برای جذب تعداد بیشتر مخاطب استفاده می‌کنند.

از این‌ گونه تبلیغات در محیط‌ های شهری می‌توان به نصب انواع تبلیغات بر روی تابلو و همچنین بنرها اشاره نمود. این‌گونه از تبلیغات در نقاط مختلف نصب‌شده و درعین‌حال مانع از ایجاد آلودگی محیط زیستی می‌شوند. این‌گونه از تابلوهای تبلیغاتی نیز در انواع مختلفی وجود دارند. از نمونه‌های رایج آن‌ها می‌توان به تابلوهای آل ای دی و همچنین چندوجهی اشاره کرد. این‌گونه از تبلیغات شهری را می‌توان در گزینه‌های دیگر ازجمله بر روی اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی نیز به‌خوبی مشاهده نمود. ورزشگاه‌ها نیز گزینه مناسبی برای این‌گونه از تبلیغات شهری محسوب می‌شوند. در ادامه به واکاوی بیشتری در رابطه با انواع تبلیغات شهری می‌پردازیم.

تبلیغات مفید با انواع بنر و تابلو

در نقاط مختلف شهری با انواع تابلوهای بزرگ و کوچک برخورد می‌کنید که بر روی آن‌ها کالا و محصولات به‌صورت برندهای مشخص به تصویر کشیده شده‌اند. البته به این دست از تابلوها بیلبورد گفته می‌شود و بیشتر موردتوجه صنعتگران مختلف قرار می‌گیرد. برای اینکه این دسته از بیلبوردها در جذب مخاطبان بیشتری کاربرد فراوانی داشته باشند در ساعاتی از شب با نورپردازی‌های مناسب برای مشخص و دیده شدن تبلیغات طراحی می‌شوند. استفاده از تصاویر جدی و یا طنزآمیز در بیشتر این‌ تبلیغات مفید شهری دیده می‌شود.

با استفاده ازاین‌گونه تبلیغات می‌توانید به‌سرعت آگهی و کالای خود را به دیگران و به‌صورت عمومی معرفی کنید. با توجه به‌قرار گرفتن این دسته از تابلوها در مناطق مختلف شهری افراد بسیاری با آن برخورد کرده و دائماً با نام برند حک‌شده بر روی آن‌ها آشنا می‌شوند. نکته مهم در رابطه با این دسته از بیلبوردها طراحی و همچنین متون به‌کاررفته در آن‌ها برای جذب مخاطب بیشتر به‌صورت ماندگار و دائمی می‌باشد. ممکن است در مواردی تنها با یک تصویر بتوانید نظر مشتری را جلب کنید و یا برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان بیشتری را جذب کنید نیازمند استفاده از کلمات درشت و کوچک باشید.

تبلیغات مفید بر روی وسایل نقلیه عمومی

از تأثیرگذارترین تبلیغات مفید در محیط‌های شهری می‌توان به انواع تبلیغات بر روی اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی دیگر اشاره نمود که از قدمتی بسیار طولانی برخوردارند. عدم چشم‌پوشی از این دسته از تبلیغات به دلیل نتیجه‌بخش بودن آن‌ها می‌باشد. در معرض دید بودن دائمی این دسته از تبلیغات برای مخاطبان بسیار جالب و جذاب می‌باشد. به قطع یقین می‌توان گفت که این دسته از تبلیغات به‌عنوان رتبه اول در میان تبلیغات دیگر جای گرفته‌اند.

افراد بسیاری برای هدف‌های مختلف در نقاط مختلف شهری در حال رفت‌وآمد هستند و به دلیل وجود انواع ترافیک با این‌گونه از تبلیغات بر روی وسایل نقلیه عمومی ازجمله اتوبوس‌ها برخورد می‌کنند؛ بنابراین با تأثیراتی که این تبلیغات بر روی ذهن و خاطر آن‌ها ایجاد می‌کنند می‌توانند نام برندهای مختلف را در ذهن آن‌ها ثبت کنند. ۹۷ درصد ازاین‌گونه تبلیغات در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند. این آمار نشان‌دهنده نتیجه‌بخش بودن این دست از تبلیغات شهری و محیطی می‌باشد. در کنار این ویژگی، اثربخشی بالای این تبلیغات نیز می‌تواند به‌عنوان مزیت آن‌ها به شمار برود.

تبلیغات مفید با استفاده از تابلوهای چهاروجهی

یکی دیگر از انواع روش‌های تبلیغات محیطی استفاده از تابلوهای چهاروجهی در نقاط مختلف شهر می‌باشد. این دسته از تابلوها به دلیل داشتن ویژگی‌های بارز و همچنین مزیت‌های بسیار برای جذب نظر بیشتر مخاطبان موردتوجه صنعتگران قرار می‌گیرد. هزینه مناسب این دسته از تبلیغات شهری به‌عنوان یکی دیگر از مزایای آن‌ها شمرده می‌شود. درواقع این دست از تابلوهای تبلیغاتی با دیدی چهاروجهی می‌توانند مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

شما می‌توانید در هر وجه این تابلوها نوعی از محصول خود را معرفی کنید و یا در تمامی قسمت‌های آن به ارائه تبلیغات یکدست بپردازید. تابلوهای چهاروجهی در کنار انواع بیلبوردهای ساده تبلیغاتی به‌عنوان پرمخاطب‌ترین نوع تبلیغات برای جذب مشتری در میان صنعت گران محسوب می‌شوند. طراحی و رنگ‌بندی به‌کاررفته در این‌گونه از تابلوها در تأثیرگذاری آن‌ها بسیار موثر می‌باشد.

انواع تبلیغات مفید چاپی

در کنار انواع تبلیغات مفید و سودمند می‌توان به نوع چاپ آن برای جذب مشتری و مخاطبان بیشتر اشاره نمود. درواقع تبلیغات چاپی در دو نوع مطبوعاتی و غیر مطبوعاتی می‌توانند برای جذب بیشتر مخاطبان مورداستفاده طراحان قرار گیرند. در این بحث ما در رابطه با انواع تبلیغات چاپی غیر مطبوعاتی ازجمله تبلیغات بر روی بروشور، کاتالوگ و همچنین موارد دیگر اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

در تبلیغات چاپی می‌بایست اصول و قوانینی را رعایت کنید تا بتوانید با استفاده از این موارد به نتیجه مؤثر در رابطه با تبلیغات دست‌یابید. اگر بدون برخورداری از آگاهی و توان لازم به تبلیغات چاپی در این امر اقدام کنید این امکان وجود دارد که در تبلیغات خود موفق نشوید. با استفاده از این دسته تبلیغات مفید و سودمند می‌توانید گزینه‌های بیشتری برای خرید در نظر مشتری ایجاد کنید. مشتری از طریق این سری تبلیغات می‌تواند مقایسه بیشتری با دیگر محصولات برند داشته باشد. واسطه‌ها در این روش حذف‌شده و مشتری را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب نمود. ایجاد ارتباط بین مشتری و صاحبان کسب‌وکارها از این طریق به‌راحتی امکان‌پذیر است.

تبلیغات مفید با استفاده از چاپ کاتالوگ

یکی از انواع تبلیغات مفید و سودمند چاپ کاتالوگ می‌باشد. درواقع کاتالوگ به‌عنوان واسطه برای ارتباط میان مصرف‌کننده و تولیدکننده طراحی و تولید می‌شود. در کاتالوگ جزئیات محصولات به‌صورت ریزبه‌ریز موردبررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. درواقع کاتالوگ‌ها به‌منظور استفاده واسطه‌ها تولید می‌شوند. کاتالوگ‌ها برای معرفی محصولات با ریزترین نوع اطلاعات به واسطه‌ها، طراحی می‌شوند.

در بسیاری از مواقع مفهوم آن‌ها برای مصرف‌کنندگان قابل‌درک نیست. این‌گونه از تبلیغات از هزینه‌های به نسبت بالاتر با تعداد چاپ محدودتر برخوردار هستند. جنس و رنگ به‌کاررفته در این دسته از تبلیغات چاپی در میزان کیفیت آن‌ها تأثیرگذار است و با توجه به سلایق مختلف شرکت و سازمان‌های متعدد می‌تواند گزینه‌های بیشتری برای بالا رفتن آن مورداستفاده قرار گیرد. کاتالوگ به‌عنوان یک تبلیغات چاپی مفید و سودمند می‌تواند کسب‌وکار شما را به افراد دیگر به‌خوبی معرفی نماید.

چاپ بروشور از انواع تبلیغات مفید

از تبلیغات مفید می‌توان به انواع بروشورها اشاره نمود. هزینه مناسب و ارزان این دسته از تبلیغات برای جذب مخاطبان بیشتر موردتوجه بسیاری از تولیدکنندگان قرار می‌گیرد. این اشتباه در میان افراد رایج شده است که کاتالوگ و بروشور را از یک خانواده می‌دانند، اما تفاوت اصلی آن‌ها در میزان هزینه و همچنین اطلاعاتی است که در آن‌ها درج‌شده است. کاتالوگ‌ها اغلب با اطلاعات جامع‌تر برای واسطه‌ها طراحی و تولید می‌شوند درصورتی‌که بروشورها با اطلاعات جزئی و کلی ازجمله قیمت و معرفی محصولات به تعداد بالا برای مصرف‌کنندگان تهیه و تولید می‌شوند.

درواقع میزان نازکی کاغذهای بروشورها نسبت به کاتالوگ‌ها بیشتر می‌باشد و این میزان قیمت به دلیل استفاده گرم کمتر آن‌ها است؛ بنابراین هزینه بروشور به دلیل گرم کمتر بسیار ارزان‌تر می‌باشد. اگر به دنبال تبلیغات مفید و سودمند با قیمتی مقرون‌به‌صرفه می‌باشید ما به شما بروشورها را توصیه می‌کنیم، چراکه با تعداد بیشتر این دسته از بروشورها می‌توانید محصولات خود را به مخاطبان بیشتری ارائه دهید.

تبلیغات مفید سال جدید

یکی از موارد مهم با نزدیک شدن به سال جدید استفاده از انواع تبلیغات مفید و سودمند در این جهت می‌باشد. درواقع سال جدید به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای تبلیغات هدف و سودمند سازمان و شرکت‌های مختلف می‌تواند به شمار آید. تبلیغات مختلفی را می‌توان برای این‌گونه از موارد موردنظر قرار داد که ازجمله آن‌ها می‌توان به انواع سررسیدها و تقویم‌های دیواری و رومیزی اشاره نمود. این موارد نیز خود به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند.

به‌عنوان‌مثال انواع تقویم‌ رومیزی به‌صورت عمومی و پیشنهادی موردتوجه افراد و سازمان‌ها قرار می‌گیرند. در رابطه با سررسید های تبلیغاتی جنس به‌کاررفته در برگه‌ها و همچنین جلد آن‌ها نیز می‌تواند در میزان توجه افراد تأثیرگذار باشد. به‌عنوان‌مثال این‌گونه از هدایای تبلیغاتی بسیار موردتوجه عموم و کارمندان شرکت‌های دیگر قرار می‌گیرد که در ادامه به‌صورت کامل‌تر در رابطه با این موارد توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

تقویم‌های رومیزی از انواع تبلیغات مفید

همان‌طور که در بحث قبلی نیز اشاره نمودیم تبلیغات مفید به‌صورت گزینه‌های مختلف در سال جدید می‌توانند برای کسب نظر مخاطبان مورداستفاده قرار گیرند. تقویم‌های رومیزی یکی ازاین‌گونه تبلیغات به شمار می‌روند که به‌عنوان کاربردی‌ترین نوع تقویم‌ها میان کارمندان و افراد دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. تقویم‌های رومیزی به‌صورت پایه‌دار بر روی میزهای تحریر در شرکت و خانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 جالب است بدانید این دسته از تقویم‌ها به‌عنوان یکی از وسایل ضروری در میان مصرف‌کنندگان محسوب می‌شوند؛ بنابراین استفاده از تبلیغات هدفمند بر روی این دسته از تقویم‌ها می‌تواند تأثیرات مثبتی در جذب مخاطبان و مصرف‌کنندگان داشته باشد تقویم‌های رومیزی به‌صورت عمومی و همچنین تقویم اختصاصی قابل تهیه و خریداری می‌باشند. درواقع تقویم‌های عمومی رومیزی به‌صورت از پیش چاپ‌شده با تعداد محدود قابل‌دسترسی هستند؛ اما تقویم‌های رومیزی اختصاصی یا سفارشی می‌توانند با توجه به نظر سفارش‌دهنده طراحی و تولید شوند.

انواع سررسید از تبلیغات مفید و سودمند

 یکی از انواع تبلیغات مفید برای افراد سررسیدهای جالب و متفاوت می‌باشند. سررسیدها به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای جذب مخاطبان می‌توانند مورداستفاده قرار گیرند. این دسته از تقویم‌های تبلیغاتی نیز به دو نوع سفارشی و عمومی تهیه و تولید می‌شوند. تفاوت این دو در جنس و میزان هزینه آن‌ها می‌باشد. در سررسیدهای اختصاصی تبلیغاتی افراد می‌توانند در جنس و همچنین میزان هزینه آن دخیل باشند. مهم‌ترین بخش در این دسته از سررسیدها جنس به‌کاررفته در آن‌هاست که اغلب از جنس چرم تهیه می‌شوند.

انواع تقویم دیواری

در کنار تقویم‌های رومیزی نوع دیواری آن نیز به‌عنوان گزینه مناسب برای تبلیغات مفید و سودمند به شمار می‌روند. در اغلب خانه‌ها و مراکز شما انواع تقویم‌های دیواری را می‌توانید مشاهده کنید که با تصاویر برندها و محصولات مختلف طراحی و تولیدشده‌اند. جنس اغلب این دسته از تقویم‌های دیواری از جنس کاغذ گلاسه می‌باشد و در مواردی از جنس حصیری نیز استفاده می‌شود که به آن‌ها تقویم حصیری دیواری گفته می‌شود. اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب برای تبلیغات مفید برند خود هستید ما به شما انواع تقویم‌های دیواری را پیشنهاد می‌کنیم که ازنظر هزینه مقرون‌به‌صرفه می‌باشند.

انواع هدایای تبلیغاتی مفید

امروز هدایای تبلیغاتی در انواع مختلف و متنوعی با نزدیک شدن به سال جدید در سازمان‌های مختلف مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند. تنوع در این دسته از هدایا به‌ قدری بسیار است که افراد برای انتخاب آن دچار تردید می‌شوند. اگر بخواهیم به نمونه‌هایی از هدایای تبلیغاتی اشاره‌کنیم می‌توانیم از هدایای تبلیغاتی نفیس و معمولی یاد کنیم.

هدایای تبلیغاتی نفیس به صورت‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند که اغلب ست‌های مدیریتی نامیده می‌شوند. برخی از هدایای تبلیغاتی به‌صورت شخصی مورداستفاده قرار می‌گیرند که از آن می‌توان به کلاه و تی‌شرت و همچنین ادکلن های تبلیغاتی در کنار خوشبوکننده‌های آن‌ها اشاره نمود.

ست‌های مدیریتی از انواع تبلیغات مفید

یکی از مواردی که در سازمان‌های مختلف موردتوجه افراد مسئول قرار می‌گیرد ایجاد ارتباط با دیگر روسای شرکت‌های دیگر می‌باشد. ست مدیریتی به‌عنوان تبلیغات مفید می‌تواند گزینه‌ای مناسب در ایجاد ارتباط مناسب بین این افراد در سازمان و شرکت‌های مختلف به شمار آید. اغلب ست‌های تبلیغاتی جزء هدایای نفیس می‌باشند که از چند قطعه در یک جعبه تشکیل می‌شوند. به‌عنوان‌مثال خودکار، جاکلیدی و فلش یک ست مدیریتی به شمار می‌رود. پرچم تبلیغاتی، کتاب‌های نفیس و همچنین جلد مدارک نیز از نمونه‌های ست مدیریتی می‌باشند. البته تنوع در این مورد زیاد است که ما به چند مورد اکتفا نمودیم.

موارد دیگر در تبلیغات مفید

لوازم پزشکی: یکی از مواردی که می‌تواند به‌عنوان تبلیغات مفید به شمار آید، استفاده از لوازم پزشکی ازجمله روپوش و دیگر وسایل ضروری یک پزشک می‌باشد که گزینه مناسبی برای تبلیغات خواهد بود.

ابزارآلات: ابزارآلات برقی و یا دستی نیز می‌توانند از هدایای تبلیغاتی مناسب و البته نفیس برای تبلیغات مفید به شمار روند.

انواع کیف: کیف‌های مختلف تبلیغاتی ازجمله کیف لپ‌تاپ، سمینار، اداری، پول و غیره نیز جزء هدایای تبلیغاتی نفیس می‌باشند.

تندیس: تندیس‌ها نیز گزینه مناسبی برای تبلیغات محسوب می‌شوند.

پرچم اهتزاز، پد موس، انواع بادکنک تبلیغاتی، لیوان و چندین مورد دیگر همگی برای ایجاد بستری مناسب جهت تبلیغات سودمند گزینه ایده آلی به شمار می‌روند.

چاپ تبلیغات مفید بر روی پلاستیک

یکی از مواردی که می‌تواند تبلیغات مفید شما را با استقبال زیاد همراه کند چاپ آن بر روی پلاستیک و دیگر موارد می‌باشد. پلاستیک‌ها به‌عنوان ارزان‌ترین نوع کالاها به شمار می‌روند که از خریداران زیادی نیز برخوردارند. تبلیغ بر روی این دسته از موارد می‌تواند ازنظر هزینه نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد.

البته چاپ تبلیغات مفید  بر روی انواع ساک دستی نیز می‌تواند از پرطرفدارترین موارد به شمار رود. ساک‌های دستی نیز می‌توانند تبلیغات شما را هدفمند نمایند. در تبلیغات نتیجه‌بخش بهترین ایده می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای موفقیت هر کسب‌وکاری به شمار آید. برای انتخاب یک تبلیغ هدفمند و مؤثر می‌توانید از تجربیات افراد موفق در این زمینه استفاده نمایید.

دسته ها: وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه پس از تائید مدیریت منتشر می شود.